VÍTÁME NOVÉ ČLENY

Zažili jsme úžasnou sportovní atmosféru na soustředění U14 a U16

17.08.2024

Ve dnech 11.8. - 15.8. probíhalo soustředění ročníku 2014 - 2010 kategorie U14 a U16 na antukových kurtech. Soustředění bylo přípravou na novou sezónu, která odstartuje na začátku října kvalifikací Krajského přeboru.

Na soustředění jsme přivítali 26 hráček v pondělí 16:45 a jejich nadšení bylo vidět hned jak vstoupili do areálu. Jedním z ukazatelů bylo, že někteří již 45 minut před srazem stepovali a čekali na své kamarádky a kamarády, které neviděli i celé prázdniny.

NEDĚLE

V pondělí jsme se na tréninku především seznamovali s prostředím antuky a pracovali na koordinaci. Různé opičí dráhy, dovednosti s míčem nebo využití tenisáku jsme zapojili do celé tréninkové jednotky. Tak jako následující večery jsme se po tréninku rozloučili mohutným zařvání JDEME PAPAT! A šli jsme na večeři. Večerka byla naplánována vždy na 22:00.

PONDĚLÍ

V pondělí se hráčky a hráči rozběhli v 7:15 na výběh s Dominikem, aby se probraly po první noci v novém ubytování v našich skvělých šatnách. V šatnách měly hráčky nachystány matrace, aby se mohly kvalitně vyspat. Po výběhu následovala snídaně. Na tomto soustředění letěly především musli s mlékem /ciminimis nebo chocapic. Po snídani následovaly dvě tréninkové jednotky. Ta první se zaměřila na útočný úder a ta druhá na příjem. Oběd se letos vozil z Raškovjanu do pohodlí našeho areálu. Jídlo bylo velice dobré a chutné. Holky a kluci si mohli několikrát přidat a tak byl postarán o jejich výdej a příjem živin a energie. Po obědě jsme nechali holky a kluky až do 15:30 odpočívat ve volném klidu. Sluníčko nám svítilo celé soustředění, a tak někteří každý den o této pauze využívali welness v naší řece. Mohelnice vítala spíše nadšence ledové vody a Morávka byla pro milovníky horkých pramenů.

V odpoledním tréninku jsme se věnovali více podání a příjmu. Víme, že tyto dovednosti jsou pro úspěch v této kategorii stěžejní. Po odpoledním tréninku následovaly večerní hry pod taktovkou Petry Novotné.

Večeři nám vařili vždy služby, které byly přiděleny na každý den. První den v neděli jsme měli tortilly a tento den zase špagety. Těšíme se co bude další den.

Večery si trenéři zkracovali hraním společenských her: člověče nezlob se, kostky - vrchcáby nebo z pohádky do pohádky.

ÚTERÝ

V úterý opět po výklusu s Dominikem a tentokrát již i s Pájou jsme se opřeli do nahrávačského tréninku, který je nezbytný pro skvělé nahrávačky. Na soustředění jsem měli také pozvanou KAČKU HONEŠOVOU, což je úžasná fyzioterapeutka, která se stará o zdravý pohyb našich dětí. Opět se soustředila především na kotníky, kolena a ramena. Prevence zranění je hodně důležitá a cviky, které spolu s hráčkami a hráči dělala jsou přesně ty, které dobrý volejbalista dělá mimo trénink, aby se zlepšoval a držel své tělo ve zdraví. Kačka s námi byla celé dopoledne až do 13:00 a s některými měla i individuální lekce. KAČÍ DĚKUJEME!

Po obědě jsme vytvořili HRU TRIATLON. Děti si vytvořily týmy po třech a vybrali si v týmu disciplínu, kterou budou dělat. Začínali během, pokračovali s plaváním ve splavu v Mohelnici a končili dovednostní dráhou na kole. Do hry se přidaly i dva týmy trenérů: 1. tým - Dominik, Honza, Pája a 2. Tým - Petra, Šárka, Věrka. Po triatlonu jsme měli ještě hodinu na hru a cvičili jsme celý řetězec situací příjem - nahrávka a smeč.

Na večer jsme ještě stihli další večerní hru a to kombinace sportu BASKETBAL - KŘÍŽ - BEACHVOLEJBAL - DOUBLE. Poté jsme si udělali výborné zeleninové rizoto se sýrem a šli jsme unavení spát.

STŘEDA

Ve středu jsme dlouho očekávali příjezd VÁCLAVA PETRÁŠE. Sportovního psychologa věnující se HC Oceláři Třinec a plno dalším úspěšným sportovcům. Jeho debata s našimi hráčkami a hráči musela být určitě pro všechny přítomné velmi přínosná. Tak jako měl pan Petráš svůj samostatný čas s hráčkami bez trenérů, tak měl i s trenéry bez přítomnosti hráčů. A musíme uznat, že tak jak hráčky mají na čem pracovat, tak i my se můžeme stále posouvat vpřed. Odpoledne ještě přišly na svůj meeting starší žačky a kadetky a zakončil to blok s rodiči.

Během dne jsme samozřejmě i trénovali a to především pohyb v šestkách. Někteří viděli poprvé šestkové hřiště a někteří již trénovali postavení na zadní nahrávačku. Poslední večer byl ve znamení dělání palačinek. Nakonec se vše povedlo, i přes malé počáteční problémy s vařičem atd. Večer se šlo brzo spát, protože nás čekal čtvrteční výjezd na kole

ČTVRTEK

Po výklusu s Dominikem a Pájou jsme si dali poslední zbytky buchet a dalších dobrot na snídani a šli jsme na dlouhoočekávaný parkour. To byla jízda! Několik koleček s kotouly, odrazy od stromů nebo zdolávání překážek byla pro některé výzva a pro některé velká zábava.

Poté jsme jeli na výlet na kole. Každý trenér měl určitý Level, který určoval obtížnost. Nikoho jsme nikde nenutili a všichni si měli vybrat na co si věří. Level 1 - Morávka, Level 2 (Morávka), Level 3 (Husinec), Level 4 (Kohutka). Všichni své levely zvládly a byla to zábava: slovy Jana Sonnka: ,,museli jsme se prodírat bodláčím, přeskakovat kaluže, brodit se řekou, zdolat kopce a kopečky, překonat záludné ostružiní a sjiždět obrovskou rychlostí z kopce, ale všichni jsme dojeli!

Po kole jsme si dali sváču a šli na závěrečný turnájek. Turnájek se rozlosoval velmi vyrovnaně a bylo velice těžké před začátkem turnaje určit vítěze. Nicméně během turnaje jsme začali vidět rozdíly, jak ve hře volejbalu, tak i v chování uvnitř týmu. Za tým trenérů nakonec nevyhrál nejlepší tým, ale rozhodně tým s nejlepšími spoluhráči a atmosférou. Jejich přístup jim zajistil prvenství: Balóni (Marie Novotná, David Lajgot, Daniela Nováková a Anička Mikešková).

Po obědě jsme začali uklízet a vyhlížet konec soustředění. Konci předcházel závěrečný proslov trenérů a vyhodnocení soustředění. Nejlepší hráčkou se stala Marie Novotná, na druhé pozici byla Karolína Vitásková a trio nejlepší uzavírala Adéla Lajgotová, GRATULUJEME !!!

Na konci se s námi rozloučila Pája Hyrníková. Trenérka, která byla v poslední sezóně stabilní člen červánků a později i mladších žaček. Pája nám jde studovat fyzioterapii do Holandska a my ji přejeme hodně štěstí !!!

NEZBÝVÁ POPŘÁT VŠEM KRÁSNOU SEZÓNU 2024 - 2025 A VYJÁDŘIT VDĚK VŠEM TRENÉRŮM, KTEŘÍ NA SOUSTŘEDĚNÍ BYLI PŘÍTOMNI.

Všechny fotky obstarávalo duo Martin Sonnek a Lila Bartáková. Tyto fotky budete mít k dispozici i vy na platformě rajče zde: FOTKY

Nezapomeňte nás sledovat na instagramu vk_raskovice, kde budeme dávat i videa a kde se můžete podívat na celé soustředění!